м. Київ, вул. Йорданська, 22-А, 04211

[email protected]

+38 (093) 664 74 92 

Звіт директора школи

Звіт директора школи

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

спеціалізованої школи №210 Оболонського району м. Києва

ЛАМЗИ Дмитра Володимировича

за 2021-2022 н.р.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Річний звіт керівника про діяльність закладу освіти передбачений ст. 30 Закону України «Про освіту», Наказом МОН України №178 від 23.03.05 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», Наказом МОН України №55 від 28.01.05 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів».

У своїй роботі протягом звітного періоду  керувався статутом школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

                       1.ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ШКОЛУ

Спеціалізована школа №210 — це перший навчальний заклад загальної середньої освіти Оболонського району. Комунальний заклад, який забезпечує надання  освітніх послуг з отримання початкової, базової та повної середньої освіти.

Школа спрямовує свою діяльність на реалізацію державної  політики в галузі середньої освіти, керуючись основними нормативними  документами.

На  початок навчального  року в списках школи налічувалось 673 дітей. Учні розділені на 26 класів, з них 11 - це 1-4 класи, 11 – 5-9 класи і 4 – 10-11 класи.

Головною метою діяльності школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття освіти, задоволення потреб громади у догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку, а також створення щонайкращих умов для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей, утвердження особистості в різних видах діяльності, для активізації мислення і творчої ініціативи.

Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетентності передбаченої чинним законодавством України і своїм Статутом.

Діяльність школи спрямована на реалізацію основних завдань:

  • збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості;
  • розвиток пізнавальних здібностей і нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • розвиток у дітей естетичного сприйняття об’єктів і явищ довкілля, емоційно-цілісного ставлення до навколишнього, творчих здібностей засобами різних видів мистецької діяльності.

Програмне забезпечення освітнього процесу відповідає переліку навчальних видань,  рекомендованих МОН України.

2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен вчитель нашої школи вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес. Широко використовуються комп'ютерні класи, ноутбуки, проектори, інтерактивна дошка, телевізори, принтери. Широко застосовуються в освітньому процесі хмарні технології.

Прийом працівників  на роботу здійснюється в порядку визначеному КЗпП України, Законом України «Про освіту», постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.2014 року № 28, Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, Колективним договором.

У школі на початок 2020-2021 навчального року трудовий колектив складався з 77 чоловік. З загальної кількості – педагогів 51, технічного і обслуговуючого персоналу - 26.

Добір і закріплення кадрів відбувається з урахуванням професійно - індивідуальної спрямованості та психологічної сумісності.

  Технічний, обслуговуючий персонал та педагогічні кадри призначає директор школи .

  Серед педагогів школи:

-  вчителі вищої категорії - 12;

-  вчителі першої категорії – 3 ;

-  вчителі другої категорії - 5;

-  вчителі спеціалісти – 10;

-  вчителі із званням «Вчитель - методист» - 7;

-  вчителі із званням «Старший вчитель» -  11;

-  бакалавр -1;

-  асистенти вчителя – 3.

Нагороджені нагрудним знаком «Відмінник освіти України»

 - 2 вчителя.

В  школі  працюють такі  предметні  кафедри:

- вчителів української мови і літератури, керівник - Бученко І.В.- вчитель вищої категорії, старший   вчитель ;

- вчителів  фізики та математики, керівник - Шапетько Ю.Б. - вчитель вищої категорії, старший вчитель;

- вчителів суспільно - природничих наук,  керівник - Рудько Н.В.- вчитель вищої категорії, старший вчитель;

- вчителів іноземної мови,  керівник -  Чадюк Т.О.- вчитель 1 категорії ;

- вчителів словесності та зарубіжної літератури, керівник -  Паламарчук Г.К. - вчитель вищої категорії, старший вчитель;

- вчителів початкових класів, керівник- Ковальчук К.О. - вчитель вищої категорії, старший  вчитель;

- вчителів фізичного та художньо-естетичного циклу,  керівник -  Дяченко В.В.- вчитель вищої категорії, вчитель-методист;

- методичне об’єднання класних керівників (керівник - Бойко О.І., вчитель вищої категорії).

Успішно працювали творчі угрупування вчителів, які сприяли  підвищенню професійної майстерності педагогів школи. Вдало впроваджується проект НУШ, отримали майже все матеріальне, методичне та комп’ютерне забезпечення, створено відповідний освітній простір.

3. МЕТОДИЧНА РОБОТА

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2021-2022 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

Робота  з молодими спеціалістами реалізується через Школу молодого вчителя, де за кожним з молодих спеціалістів та стажистів закріплено вчителя-наставника. Організовано взаємовідвідування уроків, практичні заняття, засідання «круглих столів», обмін досвідом, обговорення відкритих уроків та заходів.

Методична робота в школі здійснювалася  в  2021-2022 н.р. з метою підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя та роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи,  фахового рівня вчителів школи, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних та загальних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів.

    Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено і затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено план роботи шкільних методичних об’єднань на 2021-2022н.р.

Педагоги школи приділяють увагу підвищенню не тільки фахової майстерності, а оволодівають сучасними технологіями організації навчально-виховного процесу. Всі педагоги використовують технічні засоби, володіють навичками роботи з ІКТ. Порівняння показників результативності методичної роботи свідчать про динаміку росту професійної майстерності педагогів завдяки підвищенню якості самоосвітньої діяльності, проходження курсової перепідготовки, атестації вчителів.

   Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методики проведення уроку. Діяльність ШМО спланована на основі річного плану роботи школи та загальношкільної науково–методичної проблеми. На  засіданнях МО вчителі обговорювали  як організаційні запитання, так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів. Упродовж навчального року методичними об’єднаннями було проведено предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмету.

У 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Підвищення якості освіти, оновлення змісту і форми організації освітнього процесу через удосконалення творчої співпраці вчителів і учнів». Розв’язання проблеми і завдань школи, затверджених на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.

Особливістю 2021-2022 н.р. у закладі була організація освітнього процесу в умовах дотримання протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19. Затверджено «Типовий порядок організації освітнього процесу в  2021-2022 н.р. на  період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID – 19». Більшість вчителів використовували платформу «ГуглКлас», яка дозволяє вчителеві й учням спілкуватися і спільно працювати де завгодно та на будь-яких пристроях.

З метою ефективного та раціонального використання робочого часу (в дистанційному режимі), аналізу продуктивності власної професійної діяльності, в індивідуальному плані роботи під час карантину вказувати види та форми роботи, прізвища учасників навчально-виховного процесу, яким надавалися консультації, завдання для саморозвитку, прослухані вебінари тощо із зазначенням витраченого часу.

З педагогами закладу були проведені інструктивно-методичні наради: «Від конфлікту до культури педагогічного спілкування. Академічна доброчесність вчителя», «Створення ситуації успіху в навчальній діяльності школярів», «Формування навичок ХХІ століття: критичне та продуктивне мислення і вирішення проблем», «Цифрові освітні ресурси на допомогу вчителю».

Вчителі початкових класів активно працювали на платформі «Єдина школа» для ефективного ведення класного електронного журналу.

         З метою реалізації Концепції Нової української школи вихователі ГПД відвідали протягом року практичні семінари для вчителів початкових класів «Тільки разом - до навчання через гру!», які організовували та проводили тренери the LEGO Foundation та Науково-методичний центр управління освіти Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації.

Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією школи, керівниками шкільних методичних об’єднань з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.

Протягом 2021-2022 н.р. належна увага з боку керівництва школи приділялась увага росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у он-лайн вебінарах, семінарах, тренінгах, конференціях.

Усі педагогічні працівники, які у новому 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі (НУШ), пройшли підвищення кваліфікації (перший етап — 30 годин, другий етап — 15 годин) як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти.

Педагоги постійно підвищують свій професійний рівень на курсах, діляться, обмінюються придбаним досвідом зі своїми колегами. Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5 років.

У ході атестації адміністрацією школи було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів, батьків, колег; учителі провели цикл відкритих уроків, на яких були присутні члени атестаційної комісії школи, вчителі ШМО.

Дотримуючись принципів загальності, колегіальності, гласності, протягом 2021-2022 року було проатестовано  10  педагогів.

 На виконання постанови Кабінету Міністрів  України вчителі школи дбають про своєчасне і постійне підвищення свого фахового рівня.

Згідно перспективного та річного плану атестації педагогічних працівників у 2021-2022 н.р. успішно пройшли атестацію вчителі школи:

- Шапетько Юлія Борисівна, вчитель математики, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та педагогічне звання “Старший вчитель”;

- Рудько Наталія Володимирівна, вчитель хімії, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та присвоєно педагогічне звання “Старший вчитель”;

- Джур Оксана Богданівна, вчитель англійської мови, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії”;

- Клюєнкова Світлана Леонідівна, вчитель початкових класів, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст другої  категорії”;

- Шаповалова Інна Миколаївна, вчитель музики початкових класів, підтверджено  кваліфікаційну категорію “Спеціаліст другої  категорії”;

- Замашна Інна Миколаївна, вчитель початкових класів, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст  першої   категорії”;

- Ламза Дмитро Володимирович, вчитель інформатики, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст  першої   категорії”;

- Чадюк Тетяна Олегівна, вчитель англійської мови, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст  першої   категорії”;

- Тільс Лілія Юріївна, вчитель біології, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст  першої   категорії”;

- Гаврилюк Наталія Миколаївна, бібліотекар школи, присвоєно кваліфікаційну категорію «Провідний спеціаліст».

Педагогічні працівники, які пройшли курси підвищення кваліфікації, ділилися своїм досвідом на засіданнях методичних об’єднань З метою вдосконалення майстерності вчителів та підвищення їх кваліфікації, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації  педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 № 800, кожен педагогічний працівник школи працював над власним професійним вдосконаленням, обираючи різні форми та види такої роботи.

Для організації проведення методичної роботи з педагогічними працівниками постійно використовуються хмарні технології: з  опрацюванням Google Таблиць та Google Документів  заповнюються звіти про підсумки навчання та відвідування учнями школи, планується робота шкільних методичних об’єднань тощо; за допомогою Google Форм проводиться анкетування педагогічних працівників школи.

Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми, можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

4. ОСВІТНЯ  ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Повністю  вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону школи та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні школи охоплені навчанням.

Оцінювання навчальної діяльності учнів здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року».

На виконання плану роботи школи, з метою   аналізу  якості освітнього процесу та об'єктивності оцінки результатів навчальних досягнень учнів, результативності дистанційного навчання, протягом 2021-2022 навчального року проводився моніторинг якості навчання учнів та надання освітніх послуг учителями закладу. Адміністрацією проаналізовано стан успішності учнів за рівнями навчальних досягнень за підсумками року, підраховано  відсоток якості знань з усіх предметів інваріантної складової навчального плану та середній бал успішності по класах, перевірена об’єктивність виставлення оцінок за рік.

Відповідно до звітів про  рух та успішність учнів рівень якості учнів 5-11 класів становить:

Клас

Кількість учнів

було

стало

прибуло

вибуло

10-12 б.

7-9 б.

4-6 б.

1-2 б.

н/а

хл.

дівч.

якість%

5-а

29

31

2

0

3

13

15

0

0

15

16

51

5-б

29

28

0

0

2

13

13

-

-

15

13

50

6-а

24

24

1

1

2

8

14

0

-

15

9

42

6-б

30

27

0

3

2

11

11

3

-

13

14

48

6-в

24

25

2

1

1

11

13

0

-

17

8

48

7-а

26

29

3

0

0

11

12

6

-

15

14

38

7-б

28

28

0

0

0

3

21

5

-

14

14

43

8-а

22

22

1

1

1

8

9

1

-

19

3

41

8-б

28

28

2

2

0

5

23

0

-

16

12

18

9-а

29

29

0

0

0

6

15

0

1

18

11

38

9-б

33

27

0

2

1

7

15

4

-

15

12

30

10-а

20

23

3

0

0

6

19

9

-

14

9

26

10-б

26

25

0

1

1

10

14

0

-

11

14

44

11-а

18

20

1

3

0

7

12

1

-

14

6

35

11-б

18

15

0

3

0

3

12

0

-

6

9

40

По школі

380

381

16

15

8

136

209

17

1

216

147

39,4%

Коефіцієнт якості по школі складає 39.4 % ( 38% - 2020-2021 н.р), що свідчить про засвоєння рівня знань учнями школи на середньому рівні.

  Відповідно до даних таблиці успішності учнів у 2021-2022 н.р. оцінки високого рівня мають  16 учнів  ( 4 % ), достатнього рівня – 136 учнів ( 36 % ), оцінки початкового рівня - 17 учнів (4 % ). За рік зменшилася кількість учнів, що навчаються на початковому рівні на 13 учнів, збільшився високий рівень на 8 учнів.

  Наведені дані демонструють  незначне підвищення рівня навчання учнів за рік порівняно з 2020-2021 н.р.

Клас

Кількість учнів

було

стало

прибуло

вибуло

10-12 б.

7-9 б.

4-6 б.

1-2 б.

н/а

хл.

дівч.

якість%

1-а

26

26

0

0

-

-

-

-

 

16

10

-

1-б

25

24

0

1

-

-

-

-

-

13

11

-

1-в

18

19

3

2

-

-

-

-

-

12

7

-

2-а

29

31

2

0

-

-

-

-

-

19

12

-

2-б

31

28

0

3

-

-

-

-

-

21

10

-

3-а

21

20

0

1

2

13

4

1

-

11

10

75

3-б

28

28

0

0

2

14

12

0

-

13

15

57

3-в

28

26

3

1

1

7

17

1

17

9

32

4-а

25

27

1

3

3

14

8

2

-

16

11

62

4-б

31

31

0

0

4

15

12

0

-

16

15

61

4-в

31

31

0

0

0

20

8

3

16

15

68

По школі

293

291

9

11

12

83

71

7

0

160

133

59%

Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2021-2022 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022,  викликаного початком повномасштабної російсько-української війни. Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 №1.3276/22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес. Тому у школі було видано наказ №39 від 28.02.2022  «Про оголошення канікул в умовах воєнного стану» та оголошено канікули для учнів 1-11 класів з 28.02.2022 р. по 13.03.2022 р. З 14 березня і до завершення навчального року освітній процес у закладі відбувався з використанням дистанційних форм навчання. Використовувалися всі наявні ресурси, у тому числі  «Всеукраїнський розклад» - ресурс, на якому зібрано та упорядковано в щоденний розклад посилання на віртуальні навчальні матеріали «Всеукраїнської школи он-лайн», підручники, психологічні хвилинки, руханки.

Протягом навчального року з метою  вжиття невідкладних заходів , спрямованих на мінімізацію безпосередніх контактів між учасниками освітнього процесу, переривання ланцюжків зараження вірусних інфекцій, зокрема гострої респіраторної хвороби СОVID -19, спричиненої коронавірусом  SARS – CoV-2, у листопаді, січні  навчання було організовано дистанційно  за допомогою різноманітних інтернет-ресурсів: проводились  онлайн-конфереції з учнями з використанням сервісу Zoom,  для проведення практичних, тематичних, контрольних робіт використовувались  освітні платформи «На Урок»,   «ВСЕОСВІТА», засоби Google , Мій клас для зв’язку із учасниками освітнього процесу використовувались  VIBER, Телеграм , засоби поштового зв’язку тощо…). Освітній процес проводився відповідно до затвердженого розкладу занять із дотриманням санітарних вимог, коли в один день не проводилось більш, ніж 4 онлайн-конфереції.  За наслідками дистанційної роботи вчителів було проведено онлайн-опитування батьків щодо якості дистанційного навчання у ліцеї. В опитуванні взяли участь 108 батьків. Оцінюючи організацію онлайн-навчання, респонденти надали такі відповіді:

  1. На вашу думку, чи  достатньо якісно організовано освітній процес за дистанційною формою?

2.

 

Незважаючи на всю складність освітнього процесу у 2021-2022 н.р.,  освітні навчальні програми виконані повністю.

Серед форм роботи з педагогічними працівниками домінують засідання МО, педагогічні та науково-методичні ради, консультації, практикуми, науково-практичні семінари-практикуми.

Особлива увага приділялася роботі з обдарованими дітьми:

1. Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».

2. Забезпечено участь школярів у І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін На виконання наказу СШ №210 від  05.10.2021р «Про проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських та Київських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2021-2022 навчальному році»,  протягом жовтня було проведено І тур Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів, в якому взяли участь  174 учні  (у 2020-2021н.р.- 148 учнів).

Учасники олімпіад  виявили  достатні  теоретичні знання, вміння  практично   їх   застосовувати, що свідчить   про  систематичну, цілеспрямовану   роботу  окремих  вчителів з  обдарованими  дітьми.

У ІІ (районному) етапі   олімпіади з інформаційних технологій посіли 2 місце учні 10-Б класу: Деньченко Дмитро і Василенко Дмитро.

Слід відзначити , що Деньченко Дмитро отримав перемогу і посів 3 місце на ІІІ (міському) етапі  Всеукраїнської  олімпіади.

       3. Учні школи залучалися до участі у різних конкурсах та фестивалях, займали призові місця:

-   Традиційним в нашій школі стало проведення  І (шкільного) етапу  ХХІI  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

-  Протягом  учбового року  вчителі залучали учнів до участі  у Всеукраїнських он-лайн олімпіадах  на платформах « На урок», «Всеосвіта»  та інших.

-   Всеукраїнський дистанційний конкурс «Stand with Ukraine» ;

-    Міжнародний   конкурс зі світової літератури «Sunflower»;

-    Всеукраїнський конкурс з української мови «Соняшник»;

-    Всеукраїнський конкурс з українознавства  «Патріот»;

-    Міжнародний   конкурс з інформатики «Бобер»;     

-    Міжнародний   конкурс з математики «Кенгуру»;

-    Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок»;

-    Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч»;

-    Всеукраїнський конкурс шкільних  малюнків «Мої права»;

-    Проект-подорож  «Мандрівка по країні - Україні».

  Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

Проте у цьому навчальному році активності школярів у олімпіадах, конкурсах заважали епідеміологічна обстановка та введення воєнного стану в Україні.

4. Участь у роботі МАН.

Співпраця закладу з МАН дає змогу здобувачам освіти з високим рівнем навчальних досягнень розвивати здібності до науково-дослідницької діяльності.

З  метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей і молоді, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації  -  з 9 по 16 грудня 2021 року на базі Центр науково-технічної творчості молоді "Сфера" проведено І (районний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

На конкурс подали науково-дослідницькі роботи 3 учні-слухачі  наукового товариства,

За результатами І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України визначені переможці: Чубенко Валерія (3 місце), Іванченко Даніїл (3 місце).

5.ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО - ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА

     В нашій школі запроваджено  2 проекти: «Впровадження допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО» та «Розбудова інформаційно- освітнього середовища закладу загальної середньої освіти на основі використання системи управління дистанційним навчанням»

*Експериментально-дослідна робота «Впровадження допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО» розрахована  на період з 2019 по 2023 рр., затверджена  наказом №257 від 09.12.2019 "Про організацію експериментальної роботи та затвердження звітів про результати дослідно-експериментальної роботи в закладах загальної середньої освіти"

Сьогодні  традиційна модель освіти, яка була спрямована лише на передачу майбутньому спеціалісту необхідних знань, умінь і навичок, втратила свою перспективність, виникає необхідність зміни стратегічних, глобальних цілей освіти, перестановки акценту зі знань спеціаліста на його людські, особистісні якості, які постають водночас і як ціль, і як засіб  його підготовки до майбутньої професійної діяльності. 

Постановка проблеми профорієнтації учнів підкреслює, що допрофільна підготовка як передумова профільної освіти старших учнів набуває не тільки загально-педагогічного, але й соціально-педагогічного значення, так як старша школа починає реально брати участь у покращенні якості кадрів, зайнятих у створенні матеріальних та нематеріальних благ, стає стартовим еталоном забезпечення конкурентоспроможності майбутніх працівників різних професій та кваліфікацій.

У затвердженій указом президента України від 17.04.2002 №334/94 «Національній доктрині розвитку освіти» (розділ 1, пункт 2) серед пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти – різноманітність типів навчальних закладів, варіативність навчальних програм, індивідуалізація навчання та виховання.

  Національна державна програма «Освіта: Україна ХХІ століття» визначає пріоритетні напрями реформування загальної середньої освіти. Серед них: встановлення раціонального співвідношення між гуманітарними та природничо-математичними складовими базової освіти; запровадження системи варіантного навчання і виховання відповідно до особистісних потреб і здібностей учнів; розвиток системи загальноосвітніх навчальних закладів нового покоління.

  Виходячи з наведених вище нормативних документів та базуючись на «Положенні про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності» (затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від  11.07. 2017 р. № 994  та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2017 р. № 1171/31039), подано заявку щодо здійснення науково-дослідної роботи з впровадження допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії учня в Спеціалізованій школі № 210  Оболонського району м. Києва.

*Експериментально-дослідна робота «Розбудова інформаційно- освітнього середовища закладу загальної середньої освіти на основі використання системи управління дистанційним навчанням»

Інформаційно-освітнє середовище закладу загальної середньої освіти цілеспрямовано побудована інноваційна педагогічна система в освітній діяльності школи, створена на основі сучасних педагогічних, інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій, й інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів з навчально-методичним забезпеченням, яке надає можливості інтеграції і співпраці учасників освітнього процесу та забезпечує якісну освіту за різними формами навчання. В умовах використання ІОС закладу загальної середньої освіти на основі використання єдиної системи управління дистанційним навчанням можна забезпечити: 1) гнучкість і адаптивність навчального процесу до потреб і можливостей учнів у зручний час, у зручному місці й зручному темпі; 2) реалізацію дистанційного навчання в синхронному та асинхронному навчанні; 3) запровадження змішаного навчання в умовах карантину, для роботи з обдарованими учнями або учнями з особливими потребами.

6. ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

На підставі Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» від 04.10.2020 № 2442-17, постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №957 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», з метою забезпечення педагогічного супроводу дитини з особливими педагогічними потребами  призначено асистентів вчителів.

Кількість осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються у ЗЗСО № 210 – діти з інтелектуальними порушеннями. Всього 3 учнів: 1 учень ( 1 клас), 1 учень ( 4 клас), 1 учень ( 5 клас).

Відповідно до Закону України «Про освіту» (ст. 20),  наказу МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладу загальної середньої та дошкільної освіти», наказу МОН України від 30.08.2021 № 1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 н.р.» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах було затверджено Положення про Команду супроводу.

7. ЕКСТЕРНАТ

На виконання наказу МОН України від 12.01.2016 №8 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», наказу МОН України від 13.03.2017 №369 «Про затвердження Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах» та керуючись «Положенням про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах» у редакції наказу Міністерства освіти і науки України №955 від 10.07.2019 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року №8», керуючись Положенням про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти

     За 2021-2022 навчальний рік за екстернатною формою здобули базову та повну загальну середню освіту - 4 особи. Учнів - екстернів початкової школи - 28 учнів; середньої школи - 16 учнів; старшої школи-2. Всього охоплено 46 учнів, які навчаються за екстернатною формою здобуття освіти.   

8. ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ.

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ

У 2021-2022 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня 2022 № 2157 І-Х; наказ МОН України від 28.02.2022 № 242 «Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021- 2022 навчальному році», затверджений у Міністерстві юстиції України 03 березня 2022 року за № 283/37619). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис «звільнений(а)».

У 2021-2022 н.р. учнів 11 класу теж звільнено від проходження ДПА. Проте всі випускники були вчасно зареєстровані на проходження ЗНО - 2022. Але режим воєнного стану вніс свої корективи, і реєстрація на ЗНО дає змогу одинадцятикласникам пройти мультипредметний тест (українська мова, історія України, математика) у липні 2022 року для вступу до вищих навчальних закладів.

 

9. ВИХОВНА РОБОТА ТА СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Уся виховна робота у школі у 2021-2022 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законами України «Про охорону дитинства», «Про освіту», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період  2020-2029 років.

Виховна діяльність школи була спрямована за напрямками:

- Превентивне виховання

- Морально-етичне виховання

- Громадсько-патріотичне виховання

- Художньо-естетичне виховання

- Трудове виховання

- Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя

- Екологічне виховання

Другий рік поспіль наша школа  підтримала ідею та бажання змінювати освіту і долучилася до Всеукраїнського Освітнього Хакатону - 2021. Хакатон - це найкращий формат нетворкінгу. За допомогою друзів - вчителів, батьків, учнів утворюється освітнє коло, яке допомагає максимально швидко і ефективно вирішувати складні життєві завдання, вибудовувати довірливі і довгострокові відносини.     

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців.

10. СТАН ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Робота охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у побуті і під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.

У школі є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалося на нарадах при директорі. У школі розроблено заходи щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота і з вчителями та обслуговуючим персоналом.

Причина виникнення травм з'ясовується, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

11.МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ШКОЛИ

Приміщення школи є пристосованим під ЗЗСО, але разом з тим матеріально – технічна база  школи відповідає вимогам, які визначаються відповідними будівельними  та санітарно - гігієнічними нормами  і правилами.

Педагогічною цінністю школи є особистість дитини. Пріоритетною педагогічною цінністю для педагогів школи є безумовна віра в дитину, в те що при оптимальних умовах  проведення її за життєвим вектором може і повинно здійснюватися успішно.

Виходячи із вищезазначених пріоритетних цінностей, місія школи полягає у створенні умов для дітей, надання рівних можливостей для кожної дитини незалежно від її рівня розвитку, забезпечення пізнавального розвитку учня, та якісної підготовки  до життя.

 Для навчально-виховної роботи в школі обладнано 34 класну кімнату загальною площею  2380 м², в тому числі:

  • майстерня з обслуговуючої праці;
  • 17  спеціалізованих кабінетів;
  • лаборантські приміщення;
  • спортивна зала;
  • кабінет медичної сестри;
  • актова зала ;
  • харчоблок та їдальня;
  • бібліотека

Також обладнані кабінет директора, канцелярія, учительська кімната, кабінет соціальної і психологічної служби, кабінет заступника  з НВР початкових класів, кабінет заступника з ВР, кабінет заступника з НВР середньої та старшої школи, інвентарна для спортзалу, лаборантські приміщення, кабінет заступника директора з АГЧ.

До послуг учнів і вчителів роздільні  внутрішні вбиральні.

Санітарний стан території школи та приміщень – задовільний.   Щорічно при підготовці школи до навчального року здійснюється косметичний ремонт  приміщень.

Колектив школи на перше місце ставить створення розвивального середовища, тому, що тільки у позитивно створеному  середовищі дитина  може розвиватися сама, вона обмірковує, спостерігає,  робить висновки. До послуг учнів, вчителів у школі 12 плазмових  телевізорів, 5 мультимедійних  комплексів, 9 ноутбуків (ноутбуків, не рахуючи тих, які отримані на НУШ ),  4 мультимедійних проектори (встановлені стаціонарно ), 33 комп’ютери (з них підключені до мережі INTERNET- 33),  працює шкільна бібліотека.

Адміністрація школи намагається забезпечувати життєдіяльність та організацію навчально-виховного процесу необхідним матеріалом, меблями, наочністю відповідно до сучасних вимог.

В школі створені умови для оздоровлення дітей. Є спортивний майданчик  загальною площею 800 м². В холодну пору року до послуг учнів 1-11 класів спортивна зала площею 288 м². Забезпечення спортивним інвентарем –  задовільне.

Розроблено і затверджено План дій на виконання Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, схваленої Указом Президента на 2021-2025 рр.

12.  ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ТА МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Одним з чинників, що впливають на стан здоров’я дітей є харчування.  Організація харчування спрямована на забезпечення повноцінного збалансованого харчування учнів, регламентується законом України «Про освіту», «Інструкцією  харчування дітей (зі змінами), затвердженою МОН України, Міністерством охорони здоров’я України 26.02.2013 № 202/165.

  З  01 вересня  2021 р.  було організоване безкоштовне гаряче харчування за рахунок  коштів освітньої субвенції учнів пільгової категорії всіх класів:

  • дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (8 чоловік);
  • дітей з особливими освітніми потребами (7 чоловік);
  • дітей з інвалідністю (11 чоловік);
  • дітей, які мають статус чорнобильця;
  • дітей учасників АТО (14 чоловік);
  • дітей, переселених з зони АТО (40 чоловік);
  • дітей  з малозабезпечених сімей (2).

Учні початкових класів снідають безкоштовно.

Загальний контроль за організацією харчування здійснює директор  – Ламза Д.В., відповідальний за харчування – Столяр О.М., заступник директора з НВР, медична/дієтсестра сестра – Овчаренко С.В. (контролюють роботу персоналу харчоблоку, додержання санітарно -   гігієнічних умов під час приготування  та роздачі їжі.

Харчоблок та їдальня школи розміщені на другому  поверсі. Приміщення їдальні обладнано 160 посадочними місцями. Харчоблок обладнаний побутовим холодильником, електричною м’ясорубкою, електричною плитою на 4 конфорки, 2 бойлерами, керамічним та варочним  посудом, який необхідно оновити та розширити асортимент. Санітарний стан харчоблоку, їдальні, та допоміжних приміщень відповідає санітарно – гігієнічним вимогам.

Приміщення харчоблоку та їдальні щоденно прибираються, раз на тиждень робиться генеральне прибирання з миючими засобами, які внесені до єдиного реєстру МОЗ України та мають позитивний висновок Державної санітарно – епідеміологічної експертизи МОЗ України.

Харчоблок використовується раціонально. Кухонний посуд та інвентар зберігаються в спеціально відведених місцях, промарковані, використовуються за призначенням.

Документацію з організації харчування в школі веде дієтсестра  Овчаренко  С.В.,   книги, журнали заповнюються своєчасно та охайно.

Зберігання продуктів харчування відповідає встановленим вимогам. Всі продукти, які постачаються на склад, приймаються в присутності медсестри. Старший кухар чітко дотримується терміну реалізації продуктів.

  Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

 Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра.

 Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рів. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

В школі створені задовільні умови для проведення медичної,  оздоровчо – профілактичної роботи. Медичний кабінет обладнано меблями, шафою для медичних препаратів, ростоміром, вагою, кушеткою, заведено амбулаторні картки на учнів школи.

Щорічно в вересні медсестра оглядає дітей, вивчає медичні картки та проводить розподіл дітей  за фізкультурними групами та групами здоров’я.

За результатами поглибленого огляду учнів складені «Листки здоров’я».

За встановленим графіком проводиться оцінка санітарно – гігієнічного стану приміщень школи. Результати фіксуються в журналах встановленого зразка.

Активізувалась робота з прищеплення дітям навичок особистої  та загальної гігієни, загальна санітарно – просвітницька діяльність серед учнів та батьків.

Забезпечення адміністративного контролю за медичним обслуговуванням учнів здійснює директор. Матеріали узагальнюються актами, довідками, наказами та заслуховуються на нарадах.

Стратегія розвитку закладу зумовлена якісним оновленням змісту освіти, що полягає в необхідності привести її у відповідність із світовими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг.

В 2021-2022 н.р. шкільна освіта постала перед новими викликами: пандемія коронавірусу та війна. В таких умовах освітній процес адаптовано до найбільш безпечної форми навчання – дистанційної. В 2 семестрі майже весь період навчалися дистанційно.

В закладі  розпочато роботу для створення  мотивуючого  до навчання простору, але через війну ця робота тимчасово призупинена. Виготовлено  вказівники руху під час евакуації з приміщення та руху для дотримання дистанції  під час карантину.

Забезпечено обізнаність учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях. Проведено об’єктові тренування, тренінги з використання вогнегасників. Відповідно до вимог забезпечено архітектурну доступність до школи, побудовано пандус.

В учительській та на поверхах  розміщено алгоритм дій педпрацівників в разі нещасного випадку, повітряної тривоги.

13. БЕЗПЕЧНА ШКОЛА. ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

Безпечне освітнє середовище забезпечує: наявність безпечних умов навчання та праці комфортну міжособистісну взаємодію, сприяючи емоційному благополуччю учнів, педагогів та батьків; відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу. Розбудова безпечної, дружньої до дитини школи відбувається постійно. На сайті закладу та в ФБ-групі  «Спеціалізована школа №210» розміщено матеріали щодо попередження булінгу, які містять інформацію для батьків, учнів та вчителів. На сайті школи розміщені інформаційні матеріали щодо виявлення випадків булінгу, зразок заяви, План заходів щодо попередження булінгу та насильства. Педагогічні працівники пройшли онлайн-навчання з протидії булінгу та тренінги щодо створення толерантного середовища.

                 

                                                 ВИСНОВКИ

Адміністрація  школи вважає, що головні проблеми, які необхідно вирішити в майбутньому це:

1. Виховання в учнів патріотизму, поваги, доброти , етичного ставлення до сім’ї, родини, людей. технологій;

2. Застосування новітніх освітніх

3. Модернізація матеріальної бази освітнього закладу.

4. Забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу, дотримання правил безпеки життєдіяльності, охорони здоров’я і життя дітей та підлітків, педагогічних працівників.

6. Підвищення якості навчальних досягнень учнів.

7. Покращення роботи учнівського самоврядування.

ВІРИМО  В УКРАЇНУ, ВІРИМО В НАШУ ПЕРЕМОГУ! ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ!

З повагою Дмитро Володимирович ЛАМЗА.